Główne kierunki pracy |
Zadania do realizacji |
Sposoby realizacji |
Termin realizacji |
Uwagi o realizacji |
WYCHOWANIE ZDROWOTNE |
1. Higiena osobista oraz jej wpływ na zdrowie i samopoczucie . 2.Prawidłowe odżywianie drogą do zdrowia i sukcesów w sporcie |
-Pogadanki , film , ulotki , zajęcia warsztatowe . -Czasopisma i literatura fachowa opracowana przez uczniów i nauczyciela . |
Październik Maj |
|
WYCHOWANIE RODZINNE |
1. Odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie rodziny –prawa i obowiązki dziecka w rodzinie . 2.Tradycje i zwyczaje rodzinne . |
-Opowiadanie , dyskusja. -Przypomnienie Konwencji Praw Dziecka. Dyskusja moje obowiązki wobec rodziny ? -Przygotowanie przez uczniów materiałów i ich prezentacja : Za co podziwiam swoich rodziców , dziadków? |
Grudzień Styczeń |
|
PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ |
1.Wskazanie na niebezpieczeństwa wynikające z używania narkotyków , picia alkoholu i palenia papierosów . |
-Pogadanki, filmy, ulotki -Udział w zajęciach profilaktycznych . |
Cały rok . |
|
KULTURA SPOŁECZNA |
1.Życie w społeczności lokalnej –Mała Ojczyzna . 2.Pogłębianie wiedzy o najbliższej okolicy. 3.Historia mojej miejscowości . |
-Uczestnictwo w życiu wsi . -Spotkanie z sołtysem . -Zbieranie informacji o historii i obyczajach naszej miejscowości. -Konkurs na pracę plastyczną lub literacką (z ogłoszeniem na forum szkoły) |
Luty
Cały rok . Czerwiec
|
|
WYCHOWANIE EKOLOGICZNE |
1.Troska o estetyczny wygląd klasy , terenu wokół szkoły oraz swoich miejsc zamieszkania. |
-Wystrój klasy, ukwiecanie , zagospodarowanie gazetek . „Święto Ziemi” -Zbieranie surowców wtórnych: puszek, makulatury . |
Wrzesień Kwiecień Cały rok |
|
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE |
1.Budzenie patriotyzmu i wyczulenie na dobro narodu , szacunek do symboli narodowych. 2.Państwo i jego granice .Ochrona i obrona granicy . |
-Symbole narodowe. -Zapoznanie z Konstytucją RP , prawa i obowiązki obywatela . -Wyjazd na przejście graniczne , poznanie pracy straży granicznej . |
Maj
Październik |
|
WYCHOWANIE KOMUNIKACYJ- NE I BEZPIECZEŃ- STWO . |
1.Umiejętność właściwego zachowania się w przypadku zagrożenia . 2.Bezpieczny wypoczynek :nad wodą , w górach , na lodzie .
3.Wskazanie zagrożeń czyhających w gospodarstwie rolnym . |
-Ankieta –czynniki stresogenne w otoczeniu dziecka -Pogadanka. -Ulotki, pogadanka . |
Marzec Maj/Czerwiec Styczeń Czerwiec |
|
ORGANIZACJA ZESPOŁU KLASOWEGO |
1.Wybór samorządu klasowego . 2.Przydział zadań w klasie . 3.Wdrażanie do przestrzegania zasad życia w grupie . 4.Samoocena zachowania ucznia |
-Wybieramy samorząd klasowy: autoprezentacja , oczekiwania klasy konfrontacja – porównanie, wybory. -Dzielimy się zadaniami i ponosimy odpowiedzialność. |
Wrzesień |
|
EDUKACJA CZYTELNICZA |
1.Zachęcanie do czytania książek i czasopism . 2. Kształtowanie nawyku systematycznego korzystania z zasobów biblioteki. |
-Debata :Książka czy telewizja ? -Dyskusja: Książka ,którą poleciłbym do przeczytania najbliższemu przyjacielowi . -Ścisła współpraca z bibliotekarką , zestawienia czytelnictwa w klasie . |
Luty Kwiecień Cały rok |
|
ROZWÓJ INTELEKTUALNY UCZNIÓW |
1.Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, zdolności i ich twórcze wykorzystanie. 2.Wywołanie poczucia sensu własnej pracy. |
-Zachęcanie i tworzenie warunków do uczestniczenia w konkursach . -Prezentacja osiągnięć uczniów na terenie szkoły . -Nasze pasje, hobby. Jestem w tym dobry –wystawki, prezentacje . |
Cały rok Cały rok |
|
WŁASNE DOSKONALENIE SIĘ |
1.Wyrabianie postaw asertywnych i koleżeńskich . 2.Rozwijanie wrażliwości na drugiego człowieka |
-Ćwiczymy zachowania asertywne . -Rozwiązywanie konfliktów , negocjowanie. -Cykl zajęć pod hasłem : Pomagam osobą chorym i niepełnosprawnym w moim najbliższym otoczeniu w szkole, klasie . |
Luty Marzec Kwiecień |
|
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI |
1.Zebrania z rodzicami . 2.Rozmowy indywidualne . 3.Pedagogizacja rodziców. |
-Kontakty z rodzicami , wzajemne wspieranie się w wychowywaniu dzieci . -Jak pomóc dziecku przejść do drugiego etapu nauczania bez stresu . Warsztaty dla rodziców . |
IX , XI , I , IV Cały rok Listopad |
|
KALENDARZ IMPREZ
|
1.Integracja zespołu klasowego 2.Integracja ze społecznością uczniowską . 3.Wyjazdy do kina teatru . 4.Wycieczki klasowe . |
D. Chłopaka Mikołajki ,Wigilia , D. Kobiet . Andrzejki , Bal Karnawałowy , D. Samorządności , Powitanie Wiosny -Wycieczka kilkudniowa do Gniezna . |
wg kalendarza wg repertuaru Maj |
|